Vi fick, som enda ort i Norden, vara värd för världens mest berömda idrottspokal, VM-bucklan i fotboll i mars 2014. Vill du veta mer om varför Kiruna är bra, ladda ner vårt bildspel här.

Tony Järlström

Sweden - Coca-Cola & FIFA 2014 World Cup™ Trophy Tour Stop in Kiruna
Colors and cultures clash as football and Brazil meets the Arctic.

Kirunas varumärke är starkt och det finns ett stort intresse, såväl nationellt som internationellt, för allt som händer inom näringslivet, kommunen, turismen och inte minst, inom stadsomvandlingen.

Progressum jobbar aktivt för att kommunicera Kirunas styrkor och utvecklingsmöjligheter, både till kirunaborna, norrbottningar och världen över. Vi var bland delaktiga i planering och genomförandet av det unika besöket av VM-pokalen i fotboll i Kiruna 1-2 mars 2014. Under besöket spelades det in en film som på bara en månad har visats 600.000 gånger på You Tube och kommer att ses av miljontals människor inför fotbolls-VM i Brasilien sommaren 2014.

Progressum arrangerar årligen den populära Kirunagalan och producerar näringslivstidningen Business KRN, där vi återkommande berättar om allt som händer inom Kirunas expansiva näringsliv. De tre första numren hittar du här:

Business KRN, nr 1 2013
Business KRN, nr 2 2013
Business KRN, nr 1 2014
Business KRN, nr 2 2014